Od czego zacząć biznes online? Praktyczne wskazówki

praca online

Kiedyś tylko nieliczni uprzywilejowani mogli zakładać własne firmy. Kapitał początkowy musiał być znaczny, podczas gdy finansowanie zewnętrzne było rzadkie (chyba, że miałeś „rodzinę zorientowaną na handel”). W 2022 roku nie jest to już prawdą.

Dziś każdy może założyć i rozwinąć biznes internetowy, niezależnie od wykształcenia zawodowego czy wcześniejszych doświadczeń z przedsiębiorczością.

Jednak, choć bariera wejścia na rynek się obniżyła, nie została też całkowicie zniesiona. Nadal trzeba wymyślić realny pomysł na produkt, opracować strategię zaopatrzenia lub produkcji, a następnie model sprzedaży.

Ale to wszystko nie powinno Cię zniechęcić do rozpoczęcia biznesu online!

Duży potencjał i wzrost

Kiedy masz tradycyjny biznes, musisz radzić sobie z ograniczeniami „realnego świata”. Wynajem w najlepszych lokalizacjach jest kosztowny, w niektóre dni może nie być wystarczającego ruchu pieszego, a lokalny tłum po prostu nie potrzebuje rzeczy przez cały czas. Ale zgadnij co? Kiedy prowadzisz biznes online, żadne z tych ograniczeń nie ma zastosowania. Możesz sprzedawać każdemu, bez względu na to, gdzie mieszka.

Może działać 24/7

Kolejną zaletą biznesu online w porównaniu z biznesem stacjonarnym jest to, że może on być otwarty 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (nawet w przypadku blokad i innych zakłóceń). Kiedy Twoja strona internetowa jest już online – zawsze jesteś „włączony”, aby dokonać sprzedaży. Kupujący mogą zamawiać u Ciebie w każdej chwili. Ponieważ nie musisz być fizycznie obecny, aby dokonać sprzedaży, Twoja firma może generować przychody przy mniejszym zaangażowaniu na co dzień.

Wejdź w dropshipping

Dropshipping to metoda realizacji online, która pozwala na sprzedaż fizycznych towarów bez konieczności samodzielnego utrzymywania zapasów.

Oto jak to działa:

  • Klient zamawia produkt na Twojej stronie ecommerce.
  • Przekazujesz zamówienie do producenta.
  • Producent następnie wysyła produkt bezpośrednio do klienta.
  • Dropshipping jest atrakcyjną opcją dla tych, którzy chcą dostać się do handlu elektronicznego bez podejmowania ryzyka finansowego, które pochodzi z prowadzenia zapasów. Nic więc dziwnego, że rynek dropshippingu rośnie! Prognoza przychodów na rok 2025 wynosi 557,9 miliardów dolarów.

Chociaż dropshipping jest atrakcyjny, ma też pewne wady. Należą do nich między innymi: niskie marże zysku, powolna prędkość wysyłki i brak kontroli nad łańcuchem dostaw.

Załóż sklep ecommerce

Ecommerce istnieje od prawie czterech dekad, ale nigdy nie było lepszego czasu na uruchomienie sklepu internetowego niż teraz.

Jedna trzecia  konsumentów (32%) otrzymuje obecnie jedną lub więcej paczek z Amazona lub z innej platformy w tygodniu. Tymczasem 10% konsumentów otrzymuje trzy lub więcej pakietów Amazon w tygodniu. Prawdopodobnie można bezpiecznie powiedzieć, że to poleganie na Amazon prowadzi również do tego, że ludzie czują się bardziej komfortowo z zakupami online w ogóle. Według tego samego raportu, 46% konsumentów twierdzi, że są bardziej otwarci na zakup dużych przedmiotów, takich jak samochód lub grill, niż rok temu.

Kiedy już zdecydujesz się na swoje kategorie produktów, wybierz platformę ecommerce (BigCommerce, Magento, Shopify, WooCommerce, itp.), skonfiguruj swój sklep internetowy i zacznij kierować do niego ruch. Jeśli zamierzasz self-host, możesz wybrać dedykowany hosting dla WooCommerce lub Magento, jak również. Alternatywnie możesz rozpocząć sprzedaż na rynkach internetowych, takich jak Amazon, eBay i Etsy.

Zostań afiliantem

Marketing afiliacyjny jest warty rozważenia, jeśli chcesz rozpocząć biznes online, ale nie jesteś zainteresowany tworzeniem własnych produktów. Jest to popularny sposób na zarabianie pieniędzy w sieci. Według SaaS Scout, roczne wydatki marek na marketing afiliacyjny szacowane są na 12 miliardów dolarów. W ciągu najbliższych kilku lat liczba ta ma wzrosnąć o 10%.

Oto jak działa marketing afiliacyjny:

Najpierw zapisz się do programu partnerskiego.
Następnie wybierz czyjś produkt, który chcesz promować wśród swoich odbiorców. Może to być dowolny produkt cyfrowy (ebook, kurs online, aplikacja, itp.) lub towary fizyczne.
Następnie otrzymujesz prowizję za każdą sprzedaż wygenerowaną przez Twój link polecający.

Oceń post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *