Biznes

Real Time Marketing – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Real Time Marketing

Nieważne, czy jesteś grubą rybą lub rozwijasz właśnie mały lokalny biznes, Twoja strategia marketingowa musi być kreatywna, zapamiętany i uderzająca w punkt. W przeciwnym razie, jaki jest sens wydawania budżetu na reklamy, które blakną w zapomnienie nawet przed dostaniem zauważony przez nikogo?

Aby osiągnąć szczyt swoich działań marketingowych, prawdopodobnie używasz najnowszych danych konsumenckich – słusznie! Po tym wszystkim, trzeba poruszać się z prędkością panujących trendów, aby pozostać istotne i pokazać swoim odbiorcom, że jesteś na bieżąco z tym, co ma dla nich znaczenie.

Co to jest Real-Time Marketing?

Real-Time Marketing to rodzaj dynamicznie tworzonych treści, które powstają na podstawie najważniejszych wiadomości lub panujących trendów. Jest to jedna ze strategii content marketingu, która łączy w sobie dowcip, kreatywność i szybką reakcję na bieżące wydarzenia. Wykorzystanie obrazu (np. memów), wideo lub krótkiego tekstu (np. tweetów) jako środka do stworzenia szybkiej reakcji na aktualne wydarzenie lub trend konsumencki jest tym, co charakteryzuje real-time marketing. W ten sposób dostosowujesz swoją komunikację i wrzucasz swoją markę w konkretny kontekst – ten, o którym wszyscy mówią.

Korzyści z Real-Time Marketingu

Nawet jeśli zmiana postrzegania ludzi jest jak wyciskanie wody z kamienia, nie oznacza to, że jest nieosiągalna. Na szczęście, wykorzystanie marketingu w czasie rzeczywistym do zmiany sposobu, w jaki Twoi klienci myślą o produktach, poprzez sprawienie, że Twoja marka będzie wyglądała na zabawniejszą, mądrzejszą lub po prostu bardziej „ludzką” niż inne marki, jest tym, co zdecydowanie powinieneś zrobić.

Zwiększenie widoczności i rozpoznawalności

Tak naprawdę nie chodzi o rodzaj treści, które produkujesz, ale raczej o to, co one robią z Twoimi odbiorcami. Jeśli Twoja reakcja w czasie rzeczywistym na aktualne wydarzenie wywoła emocje u Twoich potencjalnych klientów, to przygotowany przez Ciebie content będzie wirusowy. Działa to jak automatyczna reklama, która rozprzestrzenia się bez Twojej ingerencji – całkowicie za darmo.

W ten sposób rozwijasz rozpoznawalność swojej marki, docierając do osób, do których normalnie nie byłbyś w stanie dotrzeć. Jeśli Twój komentarz w czasie rzeczywistym na temat aktualnego wydarzenia będzie NAPRAWDĘ DOBRY, nazwa Twojej marki pojawi się w mediach internetowych. To z kolei znacznie zwiększa Twoje szanse na zdobycie większej ilości backlinków!

Zwiększone zaangażowanie użytkowników

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego ludzie komentują lub dzielą się informacjami online? Najczęściej dlatego, że obraz lub kawałek tekstu sprawia, że się śmieją, złoszczą lub czują się dotknięci. Istnieje również grupa ludzi, którzy szybko dzielą się gorącymi wiadomościami, ponieważ chcą być postrzegani przez innych jako dobrze poinformowani, zawsze o krok przed resztą.

Niezależnie od tego, do której grupy internautów trafia Twój real-time marketing (miejmy nadzieję, że do wszystkich), będą oni skłonni zaangażować się w stworzone przez Ciebie treści tylko dlatego, że sprawiłeś, że coś poczuli. Pamiętaj o tym, próbując umieścić swoją markę w kontekście obracającym się wokół jakiegoś aktualnego wydarzenia.

Większy ruch i sprzedaż

Upewnij się, że Twój UX i UI są przyjazne dla użytkownika. Jeśli projekt Twojej strony jest nieatrakcyjny dla tych, którzy uwielbiają Twoją reakcję w czasie rzeczywistym na najnowsze wiadomości, wszystkie Twoje wysiłki mogą zostać całkowicie zmarnowane, przynosząc zerowe rezultaty. Jeśli potrzebujesz specjalisty, który przyjrzy się Twojej stronie i sprawdzi, czy wszystko działa jak należy, daj nam znać! Nasz zespół udzieli Ci jasnych wskazówek, jak poprawić wrażenia użytkowników na Twojej stronie, zamieniając odwiedzających w zadowolonych kupujących.

Zróżnicowana treść

Marketing w czasie rzeczywistym to także doskonała okazja do tworzenia zróżnicowanych treści. Nawet jeśli skupiasz się wyłącznie na pisaniu postów na blogu, możesz spróbować stworzyć grafikę z Twoim logo umieszczonym gdzieś na pierwszym planie. Alternatywnie, jeśli Twoja marka przemawia do swoich odbiorców za pomocą zdjęć, real-time marketing może popchnąć Cię do opublikowania dowcipnego tweeta.