Co należy zrobić, gdy przebijesz oponę? Poćwicz zmianę koła
Przebicie opony to niefortunna konsekwencja codziennej jazdy. Na drogach jest mnóstwo niebezpieczeństw, takich jak śruby, gwoździe, kawałki metalu, poszarpane skały itp., które mogą stanowić zagrożenie przebicia opony podczas jazdy.
W tym łatwym do naśladowania przewodniku po tym, jak zmienić koło, przejdziemy przez wszystkie kroki do uzyskania wymiany koła w bezpieczny i terminowy sposób, abyś mógł kontynuować swoją podróż.
Jeśli Twoje koło zostało poważnie przebite podczas jazdy i powietrze wycieka z opony, musisz znaleźć bezpieczne miejsce, aby się zatrzymać. Najlepiej zjechać z autostrady lub drogi i znaleźć bezpieczny parking, aby ocenić uszkodzenia.
Jeśli musisz zjechać na pobocze, upewnij się, że zjechałeś daleko na pobocze i włączyłeś światła awaryjne. Powinieneś zostawić skrzynię na drugim biegu i wyłączyć silnik przed zwolnieniem pedału sprzęgła lub będziesz szarpać samochód i będzie przeciągnąć silnik (może to być bardzo kłopotliwe, jeśli masz pasażerów) to będzie uniknąć samochodu z toczenia. Ponieważ będziesz podnosić samochód, ważne jest, aby umieścić duże kamienie przed i za kołem po przekątnej od przebitego koła.
Na przykład, jeśli koło po stronie kierowcy jest płaskie, chcesz umieścić skały przed i za tylnym prawym. Zapobiega to toczeniu się samochodu, gdy pojazd nie ma wszystkich 4 kół na ziemi (to ma być ekstra bezpieczne, ale niezbędne, jeśli na pochyłości).
Jak zmienić koło – usuwanie koła z którego wyciekło powietrze
Podnieś pojazd, obsługując podnośnik powoli i bezpiecznie, upewniając się, że samochód nie próbuje się toczyć, gdy zaczyna się podnosić z ziemi. Kontynuuj podnoszenie pojazdu, aż między dolną częścią koła a podłożem będzie wystarczająco dużo miejsca, by zmieściło się nowe koło.
Opona zapasowa będzie miała zazwyczaj większą średnicę z powodu spuszczonego powietrza, więc może być konieczne podniesienie jej nieco bardziej niż się spodziewasz. Z płaskim kołem zawieszonym w powietrzu, dokończ usuwanie wszystkich luźnych nakrętek mocujących. Umieść je w bezpiecznym miejscu, gdzie nie będą się gubić lub toczyć.
Po usunięciu nakrętek, wyciągając koło prosto z pojazdu do siebie pozwoli mu się zsunąć. Położyć płaskie koło w bezpiecznym miejscu, aby się nie stoczyło i nie przeszkadzało podczas zakładania opony zapasowej.
Wymiana koła zapasowego
Podnieś koło zapasowe, wyrównując otwory w kole ze śrubami dwustronnymi w samochodzie i wciśnij je do środka, aż spocznie płasko w miejscu starego koła. Załóż z powrotem nakrętki zaokrąglonym końcem w kierunku podstawy koła.
Ręcznie dokręć je wszystkie, aż będą dość równe. Po dokręceniu wszystkich nakrętek ręcznych, użyj klucza do nakrętek, aby dokręcić je tak mocno, jak to możliwe bez nadwyrężania się. Następnie można opuścić samochód, aż koło ponownie dotknie ziemi. W tym momencie należy ponownie dokręcić nakrętki mocujące.
Następnie można obniżyć pojazd do momentu, gdy będzie można wyjąć podnośnik spod pojazdu. Po wyjęciu podnośnika i postawieniu samochodu na wszystkich czterech kołach należy dokręcić nakrętki po raz ostatni. Umieścić podnośnik, oponę płaską i klucz do nakrętek z powrotem w bagażniku samochodu.