Rozrywka

23 Interesujące Ciekawostki o grze Mass Effect Andromeda

Mass Effect Andromeda

Mass Effect: Andromeda otrzymała wiele kontrowersyjnych opinii od czasu swojego pierwszego wydania. Niezależnie od tego, czy chodzi o krytykę animacji, które od tamtej pory zostały naprawione, czy też o dezaprobatę dla tego, że SAM ma odpowiedzi na absolutnie wszystko, wielu fanów nie było zbyt zadowolonych z BioWare. Poznajcie ciekawostki o grze Mass Effect: Andromeda.

1. Gra została ogłoszona w czerwcu 2015 roku i natychmiast stała się wysoce oczekiwaną grą. Po premierze, otrzymała ona ogólnie rzecz biorąc mieszane recenzje od krytyków, którzy chwalili ulepszoną walkę i grafikę gry, jednocześnie krytykując jej animacje postaci, aktorstwo i kwestie techniczne.

2. Andromeda jest całkowicie oddzielona od wydarzeń z pierwszych trzech gier.

3. Mass Effect: Andromeda odbywa się w prawdziwej Galaktyce Andromedy. Galaktyka ta, znana również jako M31 lub NGC 224, znajduje się około 2,5 miliona lat świetlnych od Ziemi. Jest to nasza najbliższa i największa sąsiednia galaktyka o długości 220000 lat świetlnych.

4. W przeciwieństwie do oryginalnej trylogii Mass Effect, której liderem było studio Edmonton firmy BioWare, Mass Effect: Andromeda była obsługiwana przez nowy zespół z Montrealu, który był przede wszystkim odpowiedzialny za tworzenie trybu wieloosobowego Mass Effect 3 i treści do pobrania w Omedze.

5. Nie musisz zaczynać nowej gry po zakończeniu gry. Możesz po prostu kontynuować odkrywanie kosmosu po zakończeniu ostatniej misji.

6. Gra doświadczyła niespokojnego cyklu produkcyjnego, w którym wielu członków jej zespołu kierowniczego odeszło w połowie projektu i wprowadziło liczne zmiany w wizji twórczej.

7. Mass Effect Andromeda pozbyła się systemu Paragon i Renegade, który zdominował decyzje moralne w oryginalnej trylogii Mass Effect. Zamiast tego, rzeczy są trochę bardziej płynne. Możesz wybierać spośród 4 opcji rozmowy.

8. Galaktyka Andromeda jest znacznie większa od Drogi Mlecznej, zawiera około biliona gwiazd, podczas gdy Droga Mleczna zawiera ich tylko około 100-400 miliardów.

9. Gra została zbudowana z wykorzystaniem silnika Frostbite 3, co wymagało od firmy BioWare zbudowania od podstaw wszystkich systemów, narzędzi i zasobów, ponieważ seria została wcześniej zbudowana w Unreal Engine 3.

10. Znajdziesz wskazówki, co się stało z innymi arkami. Na przykład, gdy lokalizujesz kapsuły ratunkowe asari, dowiadujesz się więcej o tym, co się stało z nimi i ich arką, a ten wątek zostaje ostatecznie rozwiązany podczas misji.

11. W galaktyce Andromedy nigdzie nie ma Żniwiarzy, a zamiast tego jest nowy przeciwnik – Kett który jest wytrzymałym gatunkiem.

12. W grze niektóre planety, takie jak Eos i Elaaden, są piaszczyste i ciepłe, podczas gdy inne, mianowicie Voeld, są wykonane z lodu. Istnieją również planety znajdujące się pomiędzy nimi, o bardziej neutralnym środowisku. Ten kompromis posiada Hawarl i Kadara.

13. Twój towarzysz Liam ma brytyjski akcent.

14. Hawarl ma bardzo wyraźną różnorodność biologiczną. Składa się ona z dzikiej, przypominającej dżunglę roślinności oraz dużej liczby zwierząt i owadów.

15. Mass Effect: Andromeda jest grą akcji, w której gracz przejmuje kontrolę nad Scottem lub Sarą Ryder z perspektywy trzeciej osoby. Zarówno wygląd postaci, jak i ich imiona mogą być określone przez gracza.

16. W przeciwieństwie do poprzednich gier w serii Mass Effect, gdzie gracze rozpoczynają każdą nową grę wybierając spośród sześciu różnych klas postaci, z których każda ma swój własny unikalny zestaw umiejętności, gracze mają wolną rękę, aby przypisać dowolne umiejętności do postaci w trakcie gry.

17. Odkrywając nowe planety, odkrywasz materiały, które można wykorzystać do tworzenia nowych przedmiotów, a także ulepszania swojego obecnego pancerza.

18. Przed objęciem roli Pathfinder, tytuł Rydera to „specjalista od rekonesansu”.

19. Punkty doświadczenia zdobywa się poprzez ukończenie misji i nie ma limitu liczby punktów, które można zdobyć. Po zdobyciu wystarczającej ilości punktów Ryder awansuje, co pozwala na odblokowanie i ulepszenie umiejętności na drzewku umiejętności.

20. Punkty przypisane do każdej z umiejętności mogą być stale przesuwane, dzięki czemu gracze mogą eksperymentować z wieloma podejściami do gry bez konieczności ponownego rozpoczęcia gry i ponownego budowania umiejętności od podstaw.

21. Kiedy opuszczasz Arkę po raz pierwszy, twój tata chce, żebyś po drodze pocierał skałę na szczęście.

22. Andromeda jest niewiarygodnie rozległą i szczegółową galaktyką, a tym samym zasługuje na dużo większe uznanie. Wyraźne kontrasty między nią a Galaktyką Drogi Mlecznej oferują świeże spojrzenie na głęboką przestrzeń. Nigdy wcześniej nie widzieliśmy tak wyjątkowych planet i drapieżników.

23. Główne planety w grze mają otwarte środowisko i można je przemierzać za pomocą „Nomada”, sześciokołowego pojazdu terenowego.