Jak zostać serwisantem Apple?

iphone

Osoby zafascynowane elektroniką, a w szczególności sprzętem marki Apple, często zastanawiają się, jak otrzymać zatrudnienie w dedykowanym serwisie. Choć miejsc pracy nie brakuje, potencjalnym kandydatom stawiane są pewne wymagania, które ci muszą spełnić. Jak zostać serwisantem Apple?

Wykształcenie i doświadczenie zawodowe

Od pracowników serwisów Apple nie wymaga się posiadania wykształcenia technicznego, choć z pewnością będzie ono pomocne, jeśli ubiegamy się o konkretne stanowisko. Znajomość ogólnych zagadnień skraca bowiem czas, jaki potrzebny jest na naukę zawodu. Istotnym aspektem jest natomiast doświadczenie zawodowe, zdobyte w różnego rodzaju serwisach GMS, niekoniecznie Apple. Chodzi o to, aby kandydat wiedział, jak pracuje się zarówno ze sprzętem elektronicznym, jak i z klientem. Serwis iPhone w Poznaniu wymaga doskonałej znajomości aparatów telefonicznych marki Apple, jednak wiedzę tą można zdobywać samodzielnie, korzystając na przykład z dostępnych w sieci materiałów. Szczegółowe wymagania, jakie stawiane są kandydatom, zależą od pozycji, jaką ci mają zajmować w serwisie. Specjaliści muszą bowiem posiadać odpowiednią wiedzę, stażyści natomiast mogą dopiero uczyć się zawodu.

Dodatkowe kompetencje serwisantów

Praca w serwisie Apple wymaga nie tylko doskonałej znajomości produktów, które oferuje swoim klientom marka, lecz również umiejętności komunikowania się z klientem. Wymiana baterii w iPhone nie powinna stanowić większego wyznawania (sprawdź na https://flixapple.com/usluga/wymiana-baterii-iphone/), podobnie jak wymiana obudowy. Początkujący serwisant zwykle otrzymuje zadania, takie jak wymiana szybki w iPhone (sprawdź https://flixapple.com/usluga/wymiana-szybki-iphone/) czy wstępne zdiagnozowanie problemu, jeśli klient zgłasza się na przykład z niedziałającym klawiszem. Oczywiście, są to tylko niektóre obowiązki pracowników serwisów, jednak warto mieć świadomość, że ilość zadań do wykonania będzie naprawdę spora. Oznacza to, że trzeba posiadać nie tylko dużą wiedzę techniczną, lecz również wiedzieć, jak funkcjonują poszczególne produkty marki Apple. Serwisanci muszą też umieć komunikować się z klientem, zdobywając od niego cenne informacje, dotyczące na przykład tego, jak użytkowany był sprzęt i co mogło doprowadzić do jego awarii. Miła i kompetentna obsługa wpływa na to, jak serwis postrzegany jest w oczach klientów. Warto mieć świadomość, że szansę na zatrudnienie może zwiększyć znajomość języków obcych, a w szczególności angielskiego. W Polsce przebywa wielu turystów oraz pracowników obcojęzycznych, którzy dysponują sprzętem Apple, dlatego mogą oni czasami odwiedzać dedykowane serwisy.

Więcej na temat usług serwisowych znajdziesz na https://flixapple.com/serwis-poznan/

Oceń post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.