Biznes

Podstawa każdego biznesu e-commerce – pozycjonowanie strony i kampanie Google Ads

laptop

Obecnie żaden biznes w sieci nie mógłby się rozwijać, gdyby nie e-marketing. Zdobywanie nowych klientów to codzienna praca, wymagająca dużego zaangażowania wielu ludzi z firmy – nie tylko specjalistów od marketingu, ale też copywriterów, specjalistów Google Ads oraz pozycjonerów. Okazuje się bowiem, że to właśnie pozycjonowanie stron internetowych oraz prowadzenie kampanii reklamowych poprzez usługę Google Ads to najbardziej wartościowe działania, które prowadzą do faktycznych efektów w postaci zwiększenia ruchu na stronie oraz poprawienia sprzedaży. Jeszcze nie wdrożyłeś tych działań do swojego planu marketingowego? Zobacz, dlaczego warto to zrobić i co możesz zyskać.

Kampanie Google Ads – co zyskujesz

Przyjrzyjmy się najpierw tworzeniu reklam za pośrednictwem Google Ads. Nietrudno się domyślić, że jest to jeden z najlepszych sposobów promocji firmy, gdyż aktualnie w Polsce z wyszukiwarki Google korzysta ponad 90% internautów – oznacza to, że masz właśnie ogromną szansę na to, żeby dotrzeć do takiej liczby osób właśnie dzięki płatnej reklamie Google Ads. Dzięki niej bowiem Twoja firma będzie wyświetlać się w osobnych, płatnych wynikach wyszukiwania, które umieszczane są na samej górze strony – w związku z czym żaden internauta nie może ich przeoczyć. Nic więc dziwnego, że kampanie Google Ads generują zdecydowane zwiększenie ruchu w witrynie, co przekłada się na lepszą sprzedaż. Automatycznie wiąże się to więc z budowaniem świadomości marki wśród odbiorców, zatem to doskonała forma promocji.

Pozycjonowanie – czy to rozwiązanie dla Ciebie?

Nie inaczej sprawa wygląda z pozycjonowaniem stron internetowych. Obecnie uważa się, że jest to podstawowe działanie, jeżeli dana witryna ma być widoczna w sieci i odwiedzana przez internautów – samo stworzenie strony www nie sprawia bowiem, że automatycznie możemy zyskać grono odbiorców. Zazwyczaj taka witryna wyświetla się „gdzieś daleko”, na 10, 15 czy nawet 20 stronie wyników wyszukiwania, do których nikt przecież nie dociera, gdyż internauci swoje poszukiwania interesujących ich witryny kończą najczęściej na pierwszej, maksymalnie drugiej stronie wyników. Celem każdego właściciela strony www powinno być więc znalezienie się jak najwyżej w wynikach. Możemy liczyć nawet na top10, jeżeli zdecydujemy się na pozycjonowanie stron internetowych przez profesjonalną agencję SEO.

Jak widzisz, zarówno kampanie Google Ads, jak i pozycjonowanie stron internetowych to działania, które przynoszą inwestującej w nie firmie zdecydowane korzyści. Nie warto więc wstrzymywać się z ich realizacją, jeżeli chcemy, aby nasz biznes e-commerce przynosił coraz większe zyski.