Zakładasz kanał na YouTube? Oto 5 najważniejszych porad na start

strona www YouTube

YouTube jest szalenie popularny i stanowi doskonałe miejsce do zaprezentowania swojej firmy i produktów cyfrowych.

Z ponad miliardem godzin oglądania dziennie, YouTube jest obecnie drugą najczęściej odwiedzaną stroną internetową i drugą największą wyszukiwarką po Google. Skoro tak wiele możesz zyskać, dzieląc się swoimi filmami ze światem na YouTube, dlaczego nie zacząć już teraz?

Zebraliśmy wskazówko, jak rozpocząć kanał YouTube dla początkujących.

1. Wybierzmy jeden temat kanału

Najpopularniejsze kanały na YouTube publikują video tylko na jeden, określony temat. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z kanałami muzycznymi, gamingowymi, technologicznymi czy rozrywkowymi, zawsze trzymają się one jednego tematu i to w dużej mierze wpływa na ich sukces. Oczywiście można pozwolić sobie na pewną zmienność tematów, ale filmy powinny mieć ze sobą coś wspólnego. Przykładowo, kierowanie ich do tej samej grupy wiekowej. Dobrym pomysłem jest też rozdzielenie np. vlogów i gameplayi na dwa oddzielne kanały albo na YouTube i Twitcha.

2. Stwórzmy harmonogram publikowania filmów

Bardzo ważny jest spójny plan i konsekwencja. Niezależnie od tego, czy publikujemy filmy raz w tygodniu, czy codziennie, dobrze jest założyć stałe godziny publikacji. Stworzyć plan, któremu podołamy, który będzie dla nas możliwy do realizacji. Warto wychodzić z założenia, że będziemy publikować mniej odcinków, niż będziemy w stanie nagrać. Kiedy mamy więcej czasu wolnego, powinniśmy nagrać filmy na zapas oraz ustawić ich publikację na zaplanowaną w określonych odstępach czasu. Dzięki takiej strategii unikniemy dłuższej przerwy bez filmów na kanale nawet wtedy, gdy nie będziemy mieli w ogóle czasu na nagrywanie.

3. Nagrywaj filmy, które interesują widzów

Powinniśmy unikać tematów, na które nie ma zapotrzebowania. Będziemy mieli o wiele trudniej również w przypadku, gdy jest już zbyt dużo kanałów o podobnej tematyce, na przykład gaming. Nasze filmy powinny nieść jakąś wartość dla widzów. Dobrym przykładem tworzenia filmów w przesyconej branży gamingowej są recenzje, poradniki czy strategie, które mogą pomóc w danej grze. Generalnie, należy kierować się zasadą „nagrywajmy to, co sami chcielibyśmy oglądać”.

4. Nie rezygnujmy zbyt szybko i sprawdzajmy statystyki filmów

Jeśli nagrywamy dużo filmów, a wyświetlenia i subskrypcje nie rosną, to nie znaczy, że należy od razu rezygnować, tylko zmienić temat lub sposób nagrywania. Sprawdźmy które nasze filmy generują najwięcej wyświetleń i nagrywajmy filmy do nich podobne. Dlatego powinniśmy regularnie sprawdzać swoje statystyki. Przede wszystkim wykres „utrzymanie uwagi odbiorców”. Po kilku dniach od dodania filmu, kiedy nazbiera się na nim już trochę wyświetleń, dowiemy się z wykresu, które fragmenty danego filmu widzowie oglądają najczęściej, a które pomijają. Dzięki takiej analizie dowiemy się czego unikać w naszych kolejnych filmach.

5. Twórzmy dobre tytuły i miniaturki do filmów

Przemyślmy jaki tytuł dodamy do naszego filmu. Dobry tytuł powinien odpowiedzieć na dwa pytania. Czy ktoś wyszukuje dany tekst oraz czy ktoś kliknie na film z danym tytułem. Tytuł powinien wskazywać widzowi, że znajdzie on w filmie to, czego potrzebuje. Kolejnym istotnym aspektem jest tworzenie i dodawanie miniatur do filmów. Warto, żebyśmy do każdego filmu dodawali oddzielną miniaturę, która nie powiela jednego schematu, przykładowo ze zmianą tylko numeru odcinka. Nie będzie miało znaczenia jak dobre są nasze filmy, jeśli nikt nie będzie chciał w nie klikać i ich oglądać. YouTube oferuje bardzo przydatną statystykę o nazwie „współczynnik klikalności miniatur”. Dowiemy się z niej, które nasze miniatury przyciągnęły najwięcej widzów i jakie schematy warto stosować w przyszłości.

Oceń post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.