Rozrywka

25 Ciekawostek i Zaskakujących Informacji o Wiedźminie 3

postać z gry wiedźmin

Wiedźmin 3 to jedna z najlepszych gier fantasy ostatniej dekady. Gra jest niewiarygodnie głęboka i wciągająca w sposób, który niewiele innych gier jest w stanie osiągnąć. Poznajcie fascynujące ciekawostki i mało znane informacje o grze Wiedźmin 3.

1. On nie jest z Rivii. Zarówno w książkach, jak i w grach Geralt często odwołuje się do siebie lub jest określany przez innych jako „Geralt z Rivii”, ale okazuje się, że nie pochodzi z Rivii. W książce „Wiedźmin”: Chrzest Ognia wyjaśnia, że wybrał miejsce narodzin Rivii, aby pomóc mu zdobyć zaufanie potencjalnych klientów.

2. Programowanie NPC jest bardzo złożone. Animacja w Wiedźminie 3 jest piękna, ale to nie jedyny powód, dla którego postacie niezależne w grze wyróżniają się jako realistyczne i wiarygodne.

3. Możesz ponownie ustawić swoje punkty umiejętności za pomocą Eliksiru Oczyszczenia, który jest sprzedawany przez niektórych kupców np. Gremisty na Skellige lub u handlarza który mieszka w Novigradzie. Jego sklep odnajdziesz w północnej części miasta, blisko Passiflory

4. Jego matka jest czarodziejką. Jego matka Visenna nigdy nie jest obecna w grach i jest tylko pobieżnie wspominana. Z książek dowiadujemy się, że była potężną czarodziejką i druidką. Jest to godne uwagi, ponieważ ludzie, którzy rozwijają magiczne moce, zazwyczaj tracą płodność. Czasami jednak czarodziejki i druidzi mogą znaleźć lukę, używając swojej magii do przeciwdziałania niepłodności.

5. Polskie studio gier CD Projekt Red posiada niesamowitą ilość środków przeznaczonych na to, aby każda gra była najwyższej jakości. 1500 osób pracowało nad tym, aby Wiedźmin 3 był tym co widzimy obecnie na ekranach.

6. Dobrym sposobem na zwiększenie swojego tempa regeneracji zdrowia jest wypicie jaskółki (oto jak go zrobić) i natychmiastowe zjedzenie części jedzenia, które masz na sobie. Obydwa te produkty będą działać w połączeniu, aby dość szybko przywrócić Cię do pełnego zdrowia. Nie należy jednak spożywać dwóch lub trzech pokarmów na raz.

7. W Wiedźminie 3, Broda Geralta rośnie w czasie rzeczywistym, co oznacza, że musisz aktywnie szukać fryzjera i golić się lub pozwolić wyrosnąć bujnej brodzie.

8. Nie jedz miodu, który zbierasz. Miód może zostać wzięty ze skrzynek lub z uli pszczelich rozsianych po całym świecie za pomocą znaku Igni. Lepiej jednak go sprzedać ze względu na jego wysoką wartość. Zielarze zazwyczaj podają za niego dobrą cenę, szczególnie ta w Białym Sadzie.

9. Możesz uspokoić Płotkę , jeśli zbytnio się przestraszy. Jeśli nie jesteś ostrożny, możesz łatwo spaść z konia. Możesz jednak rzucić znak Axii na własnego rumaka, aby zmniejszyć jego poziom strachu.

10. Dziki Gon oczekuje od ciebie, że przygotujesz się na jego spotkania z pomocą olejów na potwory, które nie mogą być użyte po rozpoczęciu walki. Możesz jednak pójść do swojego inwentarza i w połowie walki naprawić swoją zbroję lub broń. Uszkodzony sprzęt może mieć negatywny wpływ na Twój ogólny stan ataku i obrony.

11. Pamiętasz Iorveth, charyzmatycznego, często anantagonizującego elfa z „Wiedźmina 2: Zabójcy Królów”? Umiłowany łotr był ulubieńcem fanów, a w ciągu ostatnich pięciu lat został ugruntowany jako jedna z najlepszych postaci Wiedźmina. Lorveth jest niestety całkowicie nieobecny w The Witcher 3.

12. Autor Wiedźmina Andrzej Sapkowski nie jest kimś, kto interesuje się grami wideo jako medium. Zamiast tego CD Projekt zakupiło od niego prawa do gry bezpośrednio w momencie powstania pomysłu na grę, a następnie przekształciło serię w jedną z najlepszych gier RPG wszech czasów. To całkiem niezły sukces jak na tak mały 15-osobowy zespół, który powoli rozrósł się do ponad 100 w całym procesie powstawania samego pierwszego tytułu.

13. CD Projekt wynajął Profesjonalnego Mistrza Szermierza dla stworzenia ruchów Geralta.

14. Możesz przerwać cut-scenkę. Jeśli jednak grasz na PS4, naciśnięcie lub przytrzymanie przycisku PS zminimalizuje grę, a cut-scenka nie będzie się dalej odtwarzana, dopóki do niej nie wrócisz. To działa również w większości gier.

15. Choć Douga Cockle, czyli głos Geralta w wersji angielskie, nie grał ani nawet nie słyszał o poprzednich grach Wiedźmina czy książkach Sapkowskiego, to powiedziano mu, by inspirował się Clint’em Eastwood’em z filmów Brudny Harry.

16. Zakłada się, że najlepszym sposobem na poruszanie się między wieloma przeciwnikami przy jednoczesnym zachowaniu rozmachu do wykonywania śmiertelnych ciosów jest takie taneczne podejście.

17. Na niektórych ścianach znajdują się obrazy Leonarda Da Vinci, pokazano pijanego mężczyznę wykrzykującego „Wa waa wee wee waa” jak Borat.

18. Świat Wiedźmina: dziki gon został oficjalnie opisany jako 30 razy większy niż dwie ostatnie gry.

19. Podobno, gdyby przejechać konno przez cały świat gry, zajęłoby to około 40 minut w czasie rzeczywistym. Mapa gry jest o około 20% większa od mapy The Elder Scrolls V: Skyrim.

20. Wiedźmin 3 składa się z ponad 1 miliona linii kodu.

21. Gry typu Open World prezentują ogromną różnicę w czasie przejścia gry pomiędzy niektórymi graczami. Dla niektórych będzie to 60 wykonując tylko główne zadanie, ale twórcy powiedzieli, że możesz spędzić 200 godzin w grze jeśli chcesz odkryć wszystko w grze.

22. Uszkodzenia spowodowane upadkiem są bardzo duże. Jeśli jednak skoczysz z wysokości to możesz wcisnąć przycisk „turlania się”, aby złagodzić większość szkód. Nie działa on w 100 procentach, ale twoje obrażenia od upadku będą dużo mniejsze.

23. Andrzej Sapkowski chciał 60 milionów złotych od CD Projekt Red, choć przez lata na konferencjach mówił, że oddał prawa do marki za bezcen, bo go gry komputerowe nie interesują i myślał, że pomysł z grą wideo się wypali. Doszło w końcu do ugody, jednak nie wiadomo ile pieniędzy otrzymał Andrzej Sapkowski.

24. Dziki Gon ma skomplikowany system cen przedmiotów w zależności od ich pochodzenia, lokalizacji kupca i innych czynników. U jednych handlarzy sprzedasz miecze taniej, a u innego drożej. Sprzedawaj broń i zbroje kowalom, zioła zielarzom itp.

25. Twórcy popularnej gry karcianej, Damien Monnier i Rafał Jaki, chcieli umieścić grę w grze. Otrzymali na to zgodę, ale pod warunkiem, że uda im się to zrobić w trzy dni . Udało im się to i Gwint został stworzony.