Stała obsługa informatyczna lepsza od pojedynczych usług IT
Firmy decydują się na zlecenie outsourcingu informatycznego do zewnętrznego dostawcy z wielu powodów, ale przede wszystkim dlatego, że jest to optymalne rozwiązanie licznych problemów. Optymalność powierzenia częściowej lub pełnej obsługi informatycznej do zewnętrznej firmy przejawia się w tym, że rozwiązanie takie jednocześnie usprawnia logistykę i organizację, redukuje koszty, pozwala uniknąć błędnych konfiguracji, nietrafionych inwestycji, stanowi silne wsparcie kompetencyjne dla własnych informatyków, i finalnie daje dostęp do usług, które nie mogłyby być realizowane bez zewnętrznego wsparcia (np. całodobowy monitoring, usługi chmury, usługi związane z umowami service provider).
Korzyści dla Twojej firmy z outsourcingu informatycznego
W zależności od wielkości infrastruktury informatycznej, firmy decydują się na częściowy outsourcing IT (hybrydowy) lub na pełną obsługę informatyczną. Z hybrydowym outsourcingiem IT mamy do czynienia w przypadku, gdy ilość urządzeń w systemach informatycznych jest relatywnie duża, a przede wszystkim firma posiada co najmniej jednego etatowego informatyka. Na pełną obsługę informatyczną na pewno zdecydują się ci, którzy mają mniejszą infrastrukturę informatyczną, a ich kadry nie przewidują etatu dla własnego informatyka. Warto również wspomnieć o mikro i małych przedsiębiorstwach, które potrzebują nie tyle typowego outsourcingu, ile stałej współpracy z jednym partnerem IT, na którego wiedzę, dyspozycyjność i reakcję mogą liczyć. W takim przypadku najczęściej rozliczają się one za faktycznie wykonane prace, w zamian za niewielką miesięczną i zryczałtowaną opłatę związaną z utrzymaniem stałej współpracy, jak i gotowości do działania.
Korzyści ze stałej współpracy w odróżnieniu od pojedynczych i doraźnie świadczonych usług, to przede wszystkim:
- gwarancja dyspozycyjności i czasu reakcji na zgłoszenia,
- dostęp do usług świadczonych sposób ciągły (np. całodobowy monitoring krytycznej infrastruktury),
- całościowe podejście do zarządzanie i użytkowania całej infrastruktury,
- usuwanie problemów oraz optymalizacja działania w całości, a nie tylko miejsca lub obszaru, w którym problem wystąpił,
- wszystkie czynności są prowadzone z uwzględnieniem zachowania priorytetów takich jak: zapewnienie ciągłości pracy infrastruktury IT, bezpieczeństwo danych w systemach informatycznych, wsparcie dla użytkownika,
- mniejszy czas usuwania awarii, dzięki szybszej reakcji i posiadanej dokumentacji technicznej,
- pojedynczy dostawca, którego szerokie kompetencje pozwalają na realizację usług w stosunku do bardzo szerokiego obszaru systemów informatycznych klienta,
- lepsza i łatwiejsza komunikacja z dostawcą poprzez standaryzowane procedury, we wgląd do historii zgłoszeń, możliwość autoryzacji zgłoszeń serwisowych, stały opiekun klienta,
- dużo niższe koszty niż w przypadku usług kupowanych oddzielnie,
- całkowity koszt outsourcingu IT niższy od kosztów zatrudnienia kolejnego informatyka.
Powyższa lista to tylko przykład uniwersalnych zalet. Pełna lista jest indywidualna i zależna od specyfiki i potrzeb danej firmy.
Dostawca kompleksowej obsługi informatycznej dla biznesu
Jeżeli zastanawiasz się nad rozpoczęciem współpracy z wyspecjalizowaną firmą informatyczną, jako stałym partnerem świadczącym usługi IT w ramach umowy outsourcingu, to skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak taka współpraca będzie wyglądała w przypadku twojej firmy, jakie korzyści może przynieść oraz z jakimi orientacyjnie kosztami należy się liczyć. Centrum Systemów Komputerowych to sprawdzony i zaufany partner z ponad 30-letnim doświadczeniem, który zapewnia obsługę informatyczną w Katowicach i w obrębie całej aglomeracji śląskiej.