Tech

20 technologii, których pragną Klienci restauracji

restauracja-stol

Restauracja już dawno przestała być miejscem, gdzie ludzie przychodzą tylko zjeść. To również punkt spotkań oraz innych aktywności i atrakcji, którymi lokale starają się przyciągnąć do siebie klientów. Ci, jak wiadomo, potrafią być wymagający i samo jedzenie czasami nie wystarczy, by zachęcić do odwiedzenia swojego przybytku. Z pomocą przychodzą różne technologie. Poniżej przyjrzymy się niektórym z nich.

1. Składanie zamówień przez Internet

O ile łatwiej byłoby przyjść do restauracji i nie czekając w kolejce na zamówienie i obsługę cieszyć się swoją potrawą? Taką szansę daje złożenie zamówienia przez Internet. Klient powiadamia tylko obsługę o swoim przyjściu, a jego zamówienie jest od razu podawane do stolika.

2. Menu board

Kolejna propozycja dla niecierpliwych, którzy mogą złożyć zamówienie korzystając ze specjalnego panelu w samej restauracji. Płatność kartą i odbiór zamówienia w osobnym okienku to duże ułatwienie i oszczędność czasu.

3. Dostępność Wi-Fi w lokalu

Obecnie Internet w komórkach, laptopach czy tabletach jest tak powszechny, że sieć Wi-Fi dostępna dla klientów restauracji staje się niezbędna. Niezabezpieczona hasłem może dodatkowo promować lokal i zachęcać do odwiedzin.

4. Promocja w Internecie

Dobre restauracje mają swoją stronę www czy profil na Facebooku, ale by zachęcić klientów potrzebna jest również dobra promocja. Internetowe konkursy z nagrodami w postaci darmowych dań lub drobnych upominków to również świetna reklama.

5. Program lojalnościowy

Stali klienci lubią być doceniani. Dlatego warto ich wyróżnić specjalną kartą, na którą mogliby zbierać punkty za kolejne zakupy, które z kolei wymienią na dodatki. Darmowa kawa czy zimny napój będą zawsze mile widziane przy następnej wizycie.

6. Menu zrozumiałe dla obcokrajowców

Należy pamiętać, że klientami restauracji są również goście z zagranicy. Warto o nich zadbać przygotowując menu w przynajmniej dwóch wersjach językowych. Przeważnie jest to język polski, ale w miarę możliwości dobrze jest dołączyć drugi język obcy, na przykład angielski.

7. Szybkość obsługi

To jedna z kluczowych cech, którymi kierują się klienci wybierając daną restaurację. Wszelkie technologie przyspieszające proces obsługi pozwalają zrealizować więcej zamówień na godzinę.

8. Dodatkowe wydarzenia

Z punktu widzenia klienta dodatkowe wydarzenia na terenie restauracji (np. promocja książki znanego autora, obecność znanego powszechnie kucharza) to duży atut i wyróżnik na tle konkurencji.

9. Komunikacja

Do różnych grup wiekowych trafia inny język. Warto o tym pamiętać np. tworząc menu. Młodzież nie zawsze zrozumie skomplikowane nazwy potraw, z kolei starszych klientów mogą razić slangowe uproszczenia.

10. Upusty i rabaty

W interesie klienta restauracji leży, by wydać jak najmniej pieniędzy i dobrze zjeść. Zniżki po złożeniu określonych zamówień lub dodawanie czegoś gratis po osiągnięciu odpowiedniej wartości zamówienia to jedna z tych rzeczy, których klienci pragną najbardziej.

11. Oferta dostawy

Klient nie zawsze jest w stanie zjeść posiłek na miejscu, więc możliwość zamówienia i dostarczenia dań do jego domu jest jak najbardziej pożądana.

12. Pokaż, jak to robisz

Otwarta kuchnia lub całkowite przeniesienie jej na salę dla gości przynosi obopólne korzyści. Klienci mogą z zainteresowaniem patrzeć jak przygotowywane są potrawy co jednocześnie wzmaga ich apetyt i mogą zamawiać więcej.

13. Możliwość zabrania reszty potrawy

Kiedy jedzenie jest tak dobre, że klienci najedli się, ale szkoda im marnować tak dużo pozostawionego jedzenia, warto zaoferować im możliwość zabrania jej ze sobą do domu. Taka możliwość będzie zawsze mile widziana, a jednorazowe opakowania nie kosztują wiele.

14. Punkt do zabawy dla dzieci

Lokale przyjazne maluchom to pomysł, który się sprawdza. Dzieci nie zawsze są zainteresowane jedzeniem, a specjalnie przygotowany dla nich kącik zabaw może je skutecznie zająć, gdy dorośli chcą dokończyć posiłek.

15. Komunikacja e-mail/sms

Klienci lubią wiedzieć, że się o nich pamięta. Specjalny program wysyłający e-maile i smsy z kodami promocyjnymi czy informacjami o samych promocjach może skłonić niezdecydowanych do wyboru lokalu na wieczór.

16. Odpowiednie fotografie potraw

Goście chcą widzieć jak wyglądają oferowane w lokalu dania. Dlatego fotografie je przedstawiające powinny się znajdować obok danej pozycji w menu i/lub dobrze wyeksponowane na ścianach jako promocja samej restauracji.

17. System zamawiania online

Od składania zamówień przez Internet może odstraszać ogrom danych koniecznych do wpisania za każdym razem. Odpowiedni system pozwoli tego uniknąć, a zapisywane dane klienta mogą same wypełniać odpowiednie pola w jego oknie zamówienia. Zdecydowanie przydatna funkcja.

18. Muzyka na żywo

Lokal, w którym muzyka nie jest puszczana z radia lub ze zwykłej playlisty utworów zwykle jest chętniej odwiedzany przez klientów. Dzięki muzyce wykonywanej na żywo czują wyjątkowość danego miejsca.

19. VIP Room

Specjalny pokój, gdzie goście mogą poczuć się jeszcze bardziej wyjątkowi, z dedykowaną im obsługą i dodatkowymi atrakcjami (np. możliwością organizacji imprez) to pożądana przez klientów alternatywa od zwykłego miejsca w restauracji.

20. Karaoke

Popularna na całym świecie rozrywka może być miłą odskocznią od jedzenia, a nawet głównym powodem odwiedzin danego lokalu.

One thought on “20 technologii, których pragną Klienci restauracji

  • Można gdzieś więcej się dowiedzieć na ten temat?

Komentarze są wyłączone.